WEB_Image_Skjerfmerke_rover_NSF_Skjerfmerke_Rover__5062074902855

Phimosis Cerebri er Kattems roverlag,

hvor speiderne som er eldre enn 16 år holder til.

Roverlaget består av roverlagsleder, rovere og roveraspiranter. Alle har en periode som aspirant hvor en roveroppgave må bli gjennomført og godkjent før roverne har en opptakstur. Roverne er mer selvstendig enn andre enheter og driver derfor sitt eget opplegg. De har møter hver tirsdag som resten av gruppen og legger opp til turer både med kretsen,med andre roverlag, gruppen og bare roverlaget. Som rover har man muligheten til å utfordre seg selv enda mer og teste ulike grenser som gjør at roverlaget til tider kan ha litt mer utfordrende turer. Tidligere har roverlaget prøvd ulike turer fra raftingtur til hyttetur. Roverlaget som en enhet planlegger året med både møter og turer i fellesskap som gjør at alle kan bidra til å bestemme forløpet til hvordan året skal se ut. På møter fokuserer vi blant annet på å ta forskjellige fordypningsmerker i tillegg til å utvikle lederegenskapene våre.

Rover har møter hver tirsdag fra kl. 18.30 til 20.00. Er mye på Skoghygga, men bruker også andre arenaer.

For å melde interesse for å begynne i speideren for aldersgruppen 16-25 år, trykk HER!