IMG_3020 (2)
Be scout now

Norges Speiderforbund har ikke noe absolutt krav til drakt, men de fleste speiderne ønsker å ha speiderskjorte og skjerf. Speiderskjerfet blir utdelt i den lokale speidergruppen. Speiderskjorte og andre profilartikler kan kjøpes hos Speider Sport

I Kattem får alle medlemmer de merkene som skal på skjorta i tillegg til merker de gjør seg fortjent til på turer og møter. I tillegg kommer merker man får på arrangementer og leirer.

I Kattem er vi mye ute, hele året da det er den arenaen som passer oss best. Det krever litt av turutstyr og bekledning til speiderne. Utstyret må tåle røff bruk og holde speideren tørr og varm. Prisene på godt turutstyr varierer mye. Det er fullt mulig å bruke mange tusen kroner på utstyr, men det er også mulig å kjøpe rimelig og bra utstyr og klær.

I Kattem speidergruppe er vi opptatt av at tilbudet vi har til speiderne ikke skal koste for mye så alle har råd til å være med. Vi krever derfor ikke at speiderne har det dyreste og beste utstyret på markedet. Man kan være med uansett prisklasse på klær og utstyr og hvor det er kjøpt. Vi har også noe utstyr til utlån til de som trenger det.